Hallo allemaal,
Update: 15-06-2020
Sinds begin april tijd zijn we begonnen met het aanmaken van accounts voor het inmiddels geïnstalleerde nieuwe Video intercomsysteem van OpenR. De installatie is op dinsdag 19 mei gerealiseerd maar we hebben al gemerkt dat nog niet alles precies werkt zoals we voor ogen hadden. De afstandsbediening en de sleutel werkt nog steeds als vanouds. De beloproepen naar de telefoons, hetzij vast of mobiel nummer werken ook prima. De oproepen naar het video bellen naar de Openr app op bijvoorbeeld iPad werkt ook naar behoren maar de oproepen naar, in mijn geval een Android smartphone, is nog niet zoals het hoort. De minimale vereiste versie is Android 6, Android 5 is inmiddels ruim 6 jaar oud en wordt niet meer ondersteund door de app. Er missen helaas fundamentele functies in het besturingssysteem om de app ermee te kunnen laten werken.
Dit Video Intercomsysteem is ter vervanging van het oude systeem via de vaste telefoon die u allemaal in uw woning cq appartement heeft. Let wel dit geldt buiten het Maasappartement alleen voor de Hoofdpoort van Park Waterloo. De overige appartementsgebouwen blijven nog voor de eigen voordeur van de Flat gebruik maken van de vaste intercomtelefoon.
Zoals gezegd zijn wij alvast begonnen met het inrichten van het beheersysteem zodat iedereen straks de poort kan blijven openen zodra er bezoek aanbelt bij de Hoofdpoort. Dit zal ongeveer op dezelfde manier gaan zoals nu alleen werkt het niet met vaste toetsen maar met een touchscreen. Het bezoek kan u via Achternaam of huisnummer vinden en u "benaderen", dit kan hetzij via de app van OpenR zelf of via uw vaste of mobiele nummer. Via de OpenR app, nadat u uw account geactiveerd hebt, is de meest handige optie (internet vereist!) u bent dan namelijk meteen in de app en kunt meteen de poort openen voor het bezoek. Het systeem kan ook zo ingesteld worden dat u gebeld wordt, hetzij op uw vaste nummer of uw mobiele nummer. U kunt dan alleen praten met degene aan de poort en daarna met de app op uw smartphone of tablet (wederom internet vereist) de poort openen.
Let op: vanaf nu is het niet meer mogelijk om zelf wijzigingen te maken in de Unit, we willen nu eerst zorgen dat alles goed ingesteld staat zonder dat iedereen zelf tussendoor van alles gaat wijzigen of aanpassen. En vervolgens met vragen komt waarom e.e.a. niet werkt, wilt u tussendoor members toegevoegd hebben kan dit via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
We gaan er dus voor zorgen dat iedereen straks de gewenste bediening heeft binnen de mogelijkheden van het systeem! En om de regie een beetje terug te krijgen en de inrichting uniform te houden nu dus deze maatregel. We zijn nog voortdurend bezig en in overleg met OpenR om het beste resultaat te bewerkstelligen en vragen hiervoor uw geduld om in deze opstartfase te zorgen dat het bij iedereen werkt zoals we voorzien hadden.
Wat er dus gedaan moet worden door u en beheer is dit:
- U krijgt vanuit het beheersysteem zodra wij uw E-mailadres invullen een uitnodigingsmail, zie plaatje, met als onderwerp: "Alsjeblieft, je nieuwe sleutels voor Park Waterloo, Steyl" om uw account te activeren. Klik op de link en u komt op de website waarin u uw eigen wachtwoord aanmaakt voor uw account. Let op, deze link is maar 48 uur geldig daarna werkt hij niet meer en moet er door beheer een reset van het wachtwoord gedaan worden, dit kunt u niet zelf zolang de eerste keer activeren niet is volbracht!
- Daarna kunt u met uw E-mailadres en u zojuist aangemaakte wachtwoord inloggen op de site: openr.nl/dashboard/, hier ziet u uw eigen Unit (Huisnaam) en een link naar uw Profile en 2 (geel gearceerd) links naar de apps voor oftewel IOS van Apple of ANDROID van Google.
Onder "UNITS" kunt u door op uw naam te klikken uw eigen Unit (Woonadres) desgewenst verder aanpassen, verander echter geen namen zoals die door beheer erin gezet zijn maar geef dit door via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. U kunt "Members" (familieleden) met een eigen E-mailadres toevoegen en zelfs visitors (gebruik dit alleen bij Nood). Aangeraden wordt om de optie "List member as contact on intercom" bij kinderen niet aan te vinken omdat zij anders direct te benaderen zijn vanaf de intercom. Via "Delegate" en "Alt Delegate" regelt u de volgorde van eerste e/o tweede te "bellen/benaderen" member van uw Unit. Inmiddels is ons duidelijk dat dezelfde account van een member als die op meerdere toestellen dan één gebruikt wordt dat het dan mis gaat. Als er bijvoorbeeld vier apparaten met dezelfde account werken en u benadert wordt door de intercom zal er maar één apparaat een oproep weergeven. Gebruik per account dus één apparaat, hetzij een smartphone (bij voorkeur) of een tablet voor een video oproep. Installeer vervolgens de OpenR app voor IOS of Android en log in met uw e-mailadres en uw hierboven aangemaakte wachtwoord en u heeft toegang om de poort van afstand te openen, eender waar u bent zolang u maar met het internet verbonden bent. In de app dient u nog een paar stappen te doorlopen zoals toegang te geven tot camera en microfoon. - Als u klikt op PAS JE GEGEVENS AAN of Profile kunt u uw wachtwoord wijzigen. Hier hoeft u geen telefoonnummer in te voeren en "Receive calls in app" aan- of uitzetten. Dit betekend dus contact via OpenR app met Videobeeld, deze staat standaard aangevinkt. En uit als u als voorkeur al aangegeven heeft dit niet te willen en bijvoorbeeld alleen gebeld wilt worden op uw vaste of mobiele telefoonnummer en niet via de app. Zet u dit uit dan moet er een telefoonnummer toegevoegd zijn en wel in deze format: +31612345678 dus uw mobiel of vast nummer zonder de 0 achter +31. Onder Password kunt u uw wachtwoord wijzigen indien gewenst.
- Heeft u moeite met het aanmaken/aanpassen van een of meerdere onderdelen van dit proces mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en u krijgt telefonisch of ter plaatse (corona-restricties) in acht genomen hulp.
Info en helpdesk van OpenR: Openrhelp
Voor uitleg van de intercom zelf kunt u hier kijken: Parkinformatie
App-Links, enkel bruikbaar op smartphone of tablet:
IOS (iPhone of iPad): apple.com/nl/app/openr
Android (Google): play.google.com/store/apps
PC of laptop app.openr.nl